de eerste dagen - Reisverslag uit Hung Hom, Hong Kong van Iris Driessen - WaarBenJij.nu de eerste dagen - Reisverslag uit Hung Hom, Hong Kong van Iris Driessen - WaarBenJij.nu

de eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Iris

31 Augustus 2014 | Hong Kong, Hung Hom

Halloo

ik ben nu vier dagen in Hong Kong en het is geweldig! Ik kwam woensdag aan op het vliegveld, waar ik werd opgewacht door mijn buddy uit Hong Kong. Samen met een Duits meisje, die ik tijdens de vlucht ontmoette, hebben we de bus gepakt naar onze campus. Ik was meteen onder de indruk. Er lopen overal honderden mensen en het uitzicht is geweldig. De stad is veel schoner dan verwacht en met de bergen op de achtergrond, is het echt ontzettend mooi. 's avonds zijn we uit eten gegaan en heb ik mijn eerst ervaring met chinese stokjes en noodless gehad. Totaal niet te doen dus, maar ik begin er inmiddels beter in te worden.
De volgende dag hebben we een beetje rondgelopen door de stad met een paar meiden. Hier in HK hebben ze volgens mij alles. Er zijn allemaal super grote malls (sommigen met schaatsbaan), waardoor de stad erg westers lijkt. Maar aan de andere kant zijn er ook honderden straatjes met eettentjes die echt aziatisch zijn.
Vrijdag hadden we een informatie ding op school, waar ik de eerste Nederlanders ontmoet heb. Samen met de Nederlanders en mn Australische roomie hebben we s avonds biertjes gedronken voor de skyline van de stad, echt een onrealistisch gevoel om er echt te zitten.
Gisteravond hebben we onze eerste stapavond gehad met een paar mensen van de campus. Gekkenhuis! Er staan duizenden mensen van over de hele wereld, op straat in te drinken, om vervolgens in een van de vele clubs of cafés een dansje te wagen. We hebben tot vroeg in de ochtend gefeest en daarna zijn we naar the peak gegaan, om te genieten van de opkomende zon.

Aankomende week beginnen mn lessen op school, maar eerst ga ik morgen nog golfen met een jongen uit India en een meisje uit China, die ik gisteren heb ontmoet. Heel gaaf om dingen te doen die ik normaal nooit zou doen. Oja en ik heb me aangemeld bij een lokaal voetbalteam, waar ik dinsdag gelijk een wedstrijd mee ga spelen. Ben benieuwd..

Groetjes uit HK :D

  • 01 September 2014 - 09:23

    Ria:

    Superleuk Iris!
    En superleuk om het ook te lezen, ga zo door!
    xxx

  • 01 September 2014 - 17:55

    Rita:

    Ha Iris,

    Nou, jij verveelt je niet! Had ik trouwens ook niet verwacht. Fijn dat je al leuke contacten hebt. Veel plezier en tot het volgende verslag! Gr, Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 4265

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 10 Januari 2014

Studeren in Hong Kong

Landen bezocht: