Kalmaegi - Reisverslag uit Hung Hom, Hong Kong van Iris Driessen - WaarBenJij.nu Kalmaegi - Reisverslag uit Hung Hom, Hong Kong van Iris Driessen - WaarBenJij.nu

Kalmaegi

Blijf op de hoogte en volg Iris

16 September 2014 | Hong Kong, Hung Hom

Hallo allemaal,

Aangezien de universiteit vandaag gesloten is door de typhoon Kalaemagi, heb ik mooi de tijd om weer een verslag te schrijven.

Ik heb inmiddels helemaal mijn draai gevonden hier. We doen bijna iedere dag wel iets leuks.
Zo ben ik vorige week eindelijk naar Big Buddha geweest. We vertrokken met een hele groep naar lantau island, waar we met een kabellift omhoog gingen, naar de big buddha. Daarna besloten we vanaf de big buddha een hike te doen richting Lantau Peak(de hoogste berg van Hong Kong). De hike bestond uit vijf kilometer trap lopen en dan echt stijl omhoog. Toen we eenmaal boven waren, was het uitzicht geweldig, alleen toen moesten we nog naar beneden en dit bleek zelfs nog zwaarder dan omhoog. De trip was dan ook goed voor een hele week spierpijn.
Een andere hike was die naar een waterval waar je ook kon cliffdiven. De hike was minder zwaar, maar wel erg moeilijk omdat het einde vd hike vooral bestond uit handen en voeten klimwerk, op schuin aflopende rotsen. Het is bizar hoe je van een ontzettend drukke stad, naar een afgelegen "jungle" gaat in een uur. Waar je vaak meertjes of watervallen vindt om in te zwemmen.

Verder heb ik nog een citytour gedaan, waarin we een tempel en het hoogste gebouw van HongKong hebben bezocht. Vanaf het 400 meter hoge gebouw was het uitzicht over de rest van de stad geweldig!

Ook heb ik mijn eerste training gehad met het lokale damesteam. Erg leuk en ze zijn behoorlijk fanatiek!

Verder bestaan de doordeweekse dagen vooral uit school, iedere avond uit eten, stapavonden, zwemmen, marktjes bezoeken, bowlen en chillen.
Omdat het vaak erg warm en mooi weer is zijn we al een paar keer naar het strand geweest. Prachtig! Soms wordt er na het stappen besloten zonsopgang te kijken vanaf the peak (foto) of op het strand nog even na te genieten.

Alsof dit alles nog niet genoeg is, hebben we vandaag een tripje naar de filipijnen geboekt, waar we in oktober vijf dagen gaan genieten van zon, zee en strand!

Groetjes uit Hong Kong

P.s. Het uploaden van fotos wil niet helemaal lukken dus die houden jullie nog tegoed

• 16 September 2014 - 17:56

Ria:

Leuk voor je dat je daar je draai gevonden hebt.
    En leuk voor ons om het te lezen en jou zo te kunnen volgen.

Foto's zijn we inderdaad ook benieuwd naar, maar we wachten rustig af.
    Op school ook leuke vakken, en misschien wel heel anders dan hier?

• 16 September 2014 - 18:51

Rita:

Wat maak jij veel mee zeg! Geweldig! Zo te lezen heb je al allerlei mensen ontmoet. Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Geniet maar weer verder! Groetjes Rita